Een paar dagen strand

Paar dagen strand – Hendaye 15 – 18 okt Als gezegd, we dachten in Spanje aan het strand te gaan liggen……. Hoe grappig was het dat we “opeens” de Gendarmerie zagen staan toen we er bijna waren. Wat bleek, Hendaye ligt bijna OP de grens van Frankrijk en Spanje maar is dus 100% Frans. Onze gîte/studio ligt op 50 meter … Lees verder

Pamplona

Spanje

Dagje cultuur en pintxos 14 – 15 oktober Na de 3e nacht ging het richting Pamplona. Was even zoeken naar het pension want het zat in een autovrij gedeelte. Eenmaal de parkeergarage gevonden was alles eenvoudig. Maar wat een contrast met de kamer. Super klein en een mini badkamer. En dat voor hetzelfde geld als het super fraaie hotel in … Lees verder

Terug in Benasque

11 tot 14 oktober Weer terug in de bewoonde wereld Na de laatste etappe van de huttentocht aangekomen bij het hotel in Benasque. En wat voor een hotel. Supertoffe kamer, heerlijke bedden, zitje, bureau en hele ruime badkamer met ligbad en inloopdouche. Die eerste avond was geboekt inclusief diner, hoefden wij niet op zoek. Strompelend ging het van A naar … Lees verder

Blogs Spanje

Slotdag van de huttentocht

Terug naar de auto Gisterenavond was een topavond. Met 3 Spanjaarden enorm gelachen. De ene sprak een beetje Engels, de ander Frans en de ander sprak “Google translate”. Het waren hilarische gesprekken. De volgende ochtend vroeg er uit, 7 uur aan het ontbijt en bij het eerste daglicht op pad want het kon wel eens een lang dagje worden. De … Lees verder

Dag 3 van Viados naar Angel Uros

Spanje

Redelijk kunnen slapen, alhoewel ik mijn bed moest verlaten toen ik bijna sliep. De bovenste bedden van het stapelbed waren leeg en dus ben ik daar gaan liggen om niet steeds mijn hoofd te stoten. Komen er om 10 uur toch nog 2 binnen zetten die uiteraard dat bed moesten hebben. Ik weer met alle zooi naar beneden en dus … Lees verder

Dag 2 naar Refugio Viados

Gisteren aangekomen in de Refugio Estos en vandaag 9 oktober ging de tocht verder naar Refugio Viados. Ik zal even herhalen wat er op de website van de organisatie stond : Vanuit de Refugio de Estós stijg je verder naar een pas op ongeveer 2600 meter. Daarna een lange, geleidelijk afdaling naar de Viadós-hut op 1750 meter, gelegen in de … Lees verder

Dag 1 van de huttentocht – naar Estos

Spanje

Het begin van eindelijk weer een vakantie sinds de bekende Corona tijd. Het worden 4 korte stukjes over deze huttentocht. Wat we verder gaan doen weten we nog niet. Momenteel zitten we in een perfect hotel in Benasque met alles er op en er aan. Maar goed, vrijdag 7 oktober vertrek vanuit Confolens naar de voet van de Pyreneeën waar … Lees verder

Barcelona – okt 2014 …….. en de Ironman

Een heerlijk bezoek aan Barcelona, maar eerst even sporten 🙂 Het verslag is van de ironman, over Barcelona hoef ik denk ik niet te schrijven, het is leuker om plaatjes te kijken. Onderaan staat de link naar de foto’s. Maar goed, ruim een jaar naartoe gewerkt………….de hele triathlon (Ironman) van Barcelona. In 2013 begonnen met een nieuwe coach, Frank Heldoorn. … Lees verder