Thailand (28 juni – 10 juli)

Deel

Uiteraard is de zaterdag om bij te komen in BKK van alle reisuurtjes. We telden er ff snel 44 vanaf KK en voor nonstop reizen is dat best veel. Heerlijk nix gedaan, douchje nemen en een beetje rondhangen in de stad met pa en ma. Warenhuisje en meer van dat soort dingen. Zondag was eigenlijk ook een dag van weinig doen. ‘s-Avonds hadden we een diner met andere nederlanders en als verrassing werd er voor ons betaald. Dat was fijn, want het was een chique tent. De volgende dag, maandag, gingen we met de riviertaxi naar het Grand Palace en de Wat Poh, waar de grootste liggende gouden Buddha ter wereld ligt . Een pracht dag ondanks wat regen in de midag, maar dan kom je wel weer een handelaartje tegen die je voor 3 euro een paraplu verkoopt, prachtig.
De dinsdag werd gebruikt voor de diverse postpakketten te versturen, computerles voor mijn tante van mijn schoonvader en deze jongeman besloot te gaan hardlopen in het Lumpini-park (om de hoek). Na een kwartier inlopen, 2 x een 2,5 km en een kwartier uitlopen, was het tijd om 3 uur uit te zweten. Tjonge wat een vochtigheidsgraad, maar wel lekker. In de middag verder weinig gedaan. s’-Avonds werden we meegenomen naar Pat Pong. Voor hen die het nog niet weten : de wallen van BKK maar dan met veel ‘paal-danseressen’ en erotische shows. Dat laatste hebben we gelaten voor wat het was, maar wel met zijn 6-en naar de paaldanseressen gekeken. Wat kan ik er van zeggen ? Je moet het gezien hebben. Op de markt mijn eerste goocheltrucjes gekocht, heel grappig. Woensdag was er geboekt voor DE fietstocht door Bangkok, zie www.realasia.net Voor alle toekomstige BKK-gangers een echte aanrader. Je komt op plaatsen waar je anders dus echt niet komt, prachtig. Tegen het donker worden waren we weer thuis, BBQ aangezet en smmullen maar met een Breezertje erbij. Rot hoor.

De volgende dagen vulden we met een beetje zwemmen en in de middag met Car naar Kao Sahn Road om tickets voor Nepal te regelen. Bij ons ‘oude’ guesthouse (van 4 jaar geleden) kregen we een goede prijs, mede omdat ze ons herkende van de eerdere treinkaartjes voor richting Koh Tao. De tickets konden we dezelfde dag of later ophalen. Later dus want het duurde ruim een uur om er te komen en we hadden een borrel in een hollandse pub waar tevens Jacques D’ancona zou komen EN 3 goochelaars om geld op te halen voor aids-patientjes. Wat een toeval dat ik net mijn eerste trucjes had gekocht. Het werd een dolle avond en ik was verkocht voor het goochelen. Vrijdag vertrokken met de dagtrein naar Chiang Mai, een lange rit van ruim 10 uur. Aangekomen een guesthouse gevonden wat ook een goede trekking kon regelen. Die zou maandag 7 juli beginnen. Zaterdag in de stad rondgekeken, de Doi Suthep beklommen en de tempel bekeken, werkelijk prachtig al het goud. Weer hadden we mazzel : het was DE dag voor alle 1e jaars studenten om de heuvel lopend te beklimmen, een tocht van 16 km. Dit zou voorspoed tijdens hun studie brengen. Iedereen in de kleuren van hun faculteit, een pracht gezicht. Eenmaal weer terug naar een terrasje van de nightmarket, internetje bezocht en op de nightmarket gegeten. Wat zagen we daar…….een goochelstand. Uiteraard weer een paar trucjes gekocht om op de trekking aan de locals te
laten zien.

De trekking begon met een bezoek aan de markt om het eten voor onderweg te kopen, daarna een tocht met de auto naar een fantastische waterval. Wel eerst nog ff 400 hoogtemeters overbruggen voordat we onder ‘de val van water’ konden stappen. Door naar het vertrekpunt van de trekking om na 2,5 uur aan te komen in het dorp waar we zouden slapen. Prachtig om dat mee te maken temidden van de rijstvelden. Uiteraard werd er s’avonds gegoocheld en het lukte ook nog allemaal, maar de Thaaien waren ook van deze markt thuis en dolden ons met zelfgemaakte trucjes, geweldig. De volgende dag om half 9 weer op weg voor een zware tocht over meerdere heuvelruggen, maar na ruim 4 uur zwoegen werden we beloond met een heerlijke lunch gevolgd door een prachtrit van anderhalf uur op een olifant. Weer in een klein gehuchtje van wat hutten overnacht en s’avonds met de gids liedjes zingen bij het kampvuur. Hoezo avontuurlijk. De volgende ochtend besloten we de trekking met een bambooraft van weer anderhalfuur. Bij het eindpunt een heerlijk lunch van padthai, de locale specialiteit van noodles met taugee, en vervolgens met de auto naar ‘de grote weg’ waar wij op de bus gingen naar TahTon waar we nu zijn om een raft te gaan maken naar Chiang Rai………wordt vervolgd.