Pangkor

Deel

ff lekker chillen op een leuk eiland….

26 t/m 29 november

Het is zaterdagochtend 08.00 uur in de Taman Negara als we aan het ontbijt zitten. De boot vertrekt om 09.00 uur, dus lekker rustig aan doen. Nog even van het uitzicht genieten en dan ± 1,5 uur in de boot naar Tembeling. Heerlijke boottocht, wind door je haren (haha) en genieten van de omgeving. Aan wal in Tembeling zie ik een Maleise man staan die ik ken. Ik vraag hem of hij in een bepaald hotel werkt en hij zegt JA. Dan hebben we met u 10 jaar geleden een tour gemaakt naar de Taman Negara. Toen zag de rest het ook. Het was de gids die de tour deed van Jerantut naar de Taman Negara en uitleg gaf bij de palmolie, cacao en andere plantages. Erg grappig die man weer tegen te komen en we beloofden hem zijn foto te mailen. Maar de reis ging verder want we moesten naar Tana Ratah om van daaruit verder te gaan naar Ipoh en Lumut aan de kust.

Alles ging perfect, nou ja, bijna alles. We komen aan op het treinstation en over een uur zou de trein gaan……en die ging ook. Kippetje voor in de trein gekocht, drinken mee en hup rijden maar. Na nog geen 10 minuten onderweg te zijn lagen Aris en Berthy al te slapen. Mooie uitzichten gleden voorbij 🙂 Uiteindelijk stonden we na precies 3 uur in Gua Musang. We hadden een klein risico genomen. In de LP stond dat er bussen van de kust via Gua Musang naar Kota Bahru gingen……maar niet andersom. Wij gokten van wel. Gegokt en verloren dus. We waren aangewezen op een taxirit van 2 uur. Goed, € 50 armer en 2 uur later waren we bijna in Tana Ratah, ware het niet dat er die avond een Pasar Malam was en we in een file van 8km terecht kwamen die ons 2 uur vertraging opleverde. De chauffeur deed erg zijn best door links en rechts wat in te halen. In Nederland was hij al lang uit zijn auto getrokken, hier niet. Alles en iedereen bleef kalm.

Eindelijk op de juiste plaats aangekomen hadden we een leuk guesthouse, alleen onwijs gehorig en keiharde bedden, een plank met een matrasje er op. Eerst maar wat eten. Aris zag een leuke tent aan de overkant van de weg, veel Oranje. Wat bleek, de Chinese eigenaar had 16 jaar in Nederland gewoond en via wat omzwervingen weer in zijn vaderland (hij was geboren in Maleisië) terecht gekomen. Hij sprak nog heel goed Nederlands en zijn halve restaurant was Oranje, van Nederlandse artikelen wel t verstaan. Veel belangrijker nog : zijn keuken was meer dan uitstekend. Terug op de kamer probeerden we te slapen want we moesten de bus van 08.00 uur naar de kust hebben. Weinig slapen dus want voor onze kamer zaten ze tot half drie ’s-nachts lol te maken.  Met ietwat kleine oogjes de bus in en vanuit de bus zo de boot op en rond half 4 zaten we in het volgende guesthouse. Prima (vergane glorie) tent, goed ontbijt en 5 minuten lopen van het strand.

Leuke strandtentjes

Het kaartavondje is weer geïntroduceerd en uiteraard overdag heerlijk naar het strand. Het is zo verschrikkelijk heet dat we alleen in de schaduw liggen, maar dan nog staan de strepen van je (zwem)broekspijpen op je benen. Heerlijk. Leuke strandtentjes met nog betere prijzen. We eten overheerlijk met een glas verse jus d’orange erbij voor nog geen € 5 pp en in de avond is dat wederom het geval. Ons hoor je niet klagen. Na 2 nachten zijn we nu verhuisd naar een kamer  met balkon aan het strand. Deur open doen en plof…..in het zand. Vandaag 29 november onze eerste dag daar doorgebracht en het “Dutch Fort” bezocht. Dat stelt dus echt niets voor, maar je moet het gezien hebben om het te weten. De middag weer op het strand, nou ja, in het water…….waar je ook al niet van af koelt, maar we slaan ons er doorheen.

Ook heeft ondergetekende al weer 3x een retourtje afgelegd naar het eiland, zwemmend dus. Via google maps zag ik dat het 800 mt in totaal was. Hou ik het toch nog een klein beetje bij. Maar het kan natuurlijk ook anders, zeker als je met “Dijksman” op stap bent 🙂 Dan ga je natuurlijk naar de overkant lopen. Gelukkig hadden we geen boot, anders hadden we die ook mee moeten trekken 🙂 Maar het was leuk om over het “bankje” naar het eiland te lopen. Daarna nog heerlijk 2 dagen op dit strand want we hebben een nacht bijgeboekt. Daarna gaan we naar Penang. Een paar dagen stad…..Georgetown. Benieuwd wat daar allemaal is.

Salamat Malam

11 reacties op "Pangkor"

1. Joke. Bakker- Dijkstra schreef:

Lieve Mensen.
    Wat een verhalen , ik geniet er van.
    Arthur en Caroline nog heei fijne weken met veel moois, Aris en Berthy goede reis.

2. Donald Merckx schreef:

Lieve luitjes,
    Geweldig Arthur wat kan jij vertellen, het lijkt wel of ik er weer ben, ik geniet van je verhalen. Wij hier in Nederland hebben al 2 dagen harde storm windkracht 9. Vanmiddag met Henk in IJmuiden geweest je mocht niet op de pier de golven sloegen wel 10 meter of meer over de pier heen. Het was dus hier in NL ook spannend we hebben heerlijk gewandeld langs het strand. De kerstboom op de dam staat er ook weer hij is dit jaar met zijn lengte van 27m de hoogste boom van Nederland en hij is nog mooi ook. Het Damrak van CS tot de Dam is een en al flikkerende ledlichtjes evenals de Bijenkorf om getoverd tot een honingraad met duizenden ledlampjes die aan en uitgaan. Eindelijk schiet de nieuwe metro ook op de boren zijn bijna aan het eind, het nieuwe prachtige metrostation CS is verleden week geopend. Het is genieten in Amsterdam of blijven jullie toch liever in Maleisie. Dikke kus van Donald

3. alexandra schreef:

Hey Arthur en Carolien,

wat onwijs gaaf om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur.
    En ook best jaloers omdat het hier zulk k. weer is! Maar goed dat hoort er bij.
    Nee ik zit niet meer op hyves en zit niet op facebook! Het was een regelrechte verslaving voor me dus moest ervanaf, deed niets anders dan daar achter zitten!!!
    Maar via traval4us volg ik jullie vanaf een bureaustoel thuis op ’t kantoortje
    Geniet van de reis en we zitten te denken om volgend jaar zomer langs te rijden als we op vakantie gaan naar France! Ws of heen / terug reis! Je hoort ’t nog!
    Groetjes, van ons allemaal uit Valkenburg

• Arthur en Caroline schreef:

Nou helemaal gezellie als jullie langs komen. We zetten de bubbels koud. Wel ff bellen, anders zijn ze op 🙂

4. Elly schreef:

Comme je peux lire et voir ca va bien.
    je vous souhaites beaucoup de belles journées!!
    C’est très calme dans le cours francais sans Caroline.
    Bisoux Elly

5. Paul,Nathalie,Sanne,Nadia schreef:

Hallo daar allemaal. Wat een mooie verhalen. Fijn dat jullie zo genieten!! Lastig he, dat mooie weer! 😉 Hier is het ook heerlijk hoor. Behalve het weer dan. Het is nu echt herfst. Maar eerlijk gezegd vind ik de kaarsjes aan ook wel weer zijn charme hebben. We zitten volop in de Sinterklaas hier. Sanne zit nu in de leeftijd dat ze er echt helemaal voor gaat en dat is wel genieten hoor. Nadia doet vrolijk mee en schreeuwt voordat ze slapen gaat dat ze graag PEPERNOTEN EN EEN MANDARIJN wil van zwarte piet. Best nog simpele wensen dus!
    Nou, geniet lekker verder en we lezen graag snel weer wat! Groetjes!!

6. DeGraafjes schreef:

HA die C&A,

Wij genieten van jullie verhalen.
    En hopen ook ooit eens in Maleisië te belanden. Maar je weet, we kunnen moeilijk los komen van ons Tossa… Net 3 dagen thuis en nu gaan we even vreemd, Madrid voor 4 dagen. Lang leve mijn geslaagde Vliegangst cursus! Ik moest veel vliegen vertelde ze bij Stichting Valk, haha. Dat moet je niet 2 x tegen GJ zeggen.

Veel liefs en blijf vooral goed zwemmen (voor de Triatlon van Tossa de Mar),
    Gert-Jan en Anita

• Arthur en Caroline schreef:

Haha doen jullie goed. Lekker gaan eten op Plaza Major !
      Have fun

7. Arnoud Mekenkamp schreef:

Hi Broer, schone zus en gevolg:) Tja het is moelijk voor te stellen dat het ergens anders op deze planeet een oase is van natuur en warmte..of eigenlijk weer niet als je net in de pisregen de honden hebt uitgelaten, je aan een hand een kind laat leren lopen, tegelijkertijd een ander de hand rijkt omdat die niet meer wil en kan lopen. Daarnaast proberen de gevulde speculaas/pepernoten/marsepein te laten staan en op tijd weer alle pakjes in de zak te hebben voor een fijn avondje….ach alles heeft zijn charme….we zijn blij dat jullie genieten en wij vinden het fijn de verhalen te lezen..geniet ervan, want zoals de heer Fo al vertelde: Know how to live the time that is given you! jullie zijn een goed voorbeeld…tot lees.

8. Ery schreef:

wat weer een mooie verhalen. Ja, harde bedden, daar kunnen ze wat van. Goed voor je rug(zeggen ze). Geniet ze en veel liefs Ery

9. Dirk en Monique schreef:

Hoi, wat een heerlijke en mooie verhalen. Ook fijn dat Berth er nu een stuk frisser uit zag dan op een van de eerdere foto’s. Walgelijk zo’n strand, daar moet je je echt toe zetten om het een paar dagen vol te houden. Doe ze allemaal de groeten van de Sintvierders hier. Vanavond gaan we naar de Kraantje Lek, om maar even iets te noemen